Sunday 11 September 2011

Top 15 Recreation Activities in Malaysia, Part II

Last entry baru 5, kali ni kita akan sambung lagi yang mana yang sempat k... Lets continue...


Caving
Caving adalah aktiviti jelajah gua. Banyak gua batu kapur yang terdapat di Malaysia memudahkan penggemar aktiviti ni menjelajah gua.. Antara gua yang terkenal seperti Gua Niah,Sarawak, Gua Tempurung,Perak dan lain2 gua lagi...








Jungle Trekking
Jungle trekking aktiviti yang sering dilakukan bagi program team building dan motivasi. Aktiviti ini mendekatkan diri kepada keindahan alam semulajadi yang belum diterokai dan belum dicemar aktiviti pembalakan. Mengenali pelbagai jenis tumbuhan dan binatang serta serangga dengan lebih dekat..




Camping
Camping??? Siapa yang tak pernah menyertai camping(perkhemahan).. Mustahil kalau ada sesiapa yang tidak pernah menyertai aktiviti ini kerana di peringakat sekolah rendah lagi aktiviti ini telah didedahkan.. Camping sering menjadi pilihan untuk beriadah ringan bersama keluarga.




Mountain Biking
Berbasikal di kawasan tinggi dan bercenuram tinggi??? Mustahil mendengar... Tapi tidak bagi penggemar aktiviti lasak.. Berbasikal di kawasan tinggi dan cenuram tinggi memerlukan skill yang tinggi dalam mengendali basikal.  








Paragliding
Anda penggemar sukan air?? Mungkin anda pernah mencuba paragliding.. Paragliding ialah aktiviti  terbangan dari tempat tinggi ke lapangan dengan menggunakan glider.. Di Malaysia, anda boleh mencuba aktiviti ini di Bukit Jugra,Selangor.






No comments:

Post a Comment